Главная » Статьи » Олімпійський урок

Подорож до Спортляндії

«Подорож до Спортландії»

Свято для учнів 5 класів

Свято присвячується переходу школярів із початкової до середньої школи.

Завдання:

1) формувати свідоме ставлення  до занять фізичною культурою і спортом;    

2) сприяти розвитку фізичних і моральних якостей школярів;

3) зміцнювати здоров'я;  

4) підвищувати загальну культуру, виховувати. почуття дружби, колективізму, взаємовиручки.                                                                 

                             

Учасники змагань: у святі беруть участь учні п'ятих класів у повному складі незалежно від кількості та медичної групи. Один учень не має права брати участь у декількох видах змагань за винятком перетягування канату.

Команди повинні мати гарний, охайний вигляд, підготувати назву команди, девіз та емблему.                                                              

 

Умови заліку та нагородження переможців

 

Учень-переможець визначається за найменшою сумою зайнятих місць в усіх видах спортивного свята і нагороджується грамо­тою і «Тортом здоров'я». Окремо нагороджу­ються грамотами переможці в шашковому  турнірі та інших видах змагань.

 

Підготовча робота та загальні положення

 

Дітей необхідно ознайомити з положенням про конкурси завчасно на лінійці або на уро­ках фізичної культури, повідомити програ- му змагань, дати рекомендації з підготовки до конкурсів. Перед початком змагань учні пригадують правила техніки безпеки. Пра­вила змагань регулюють поведінку гравців, сприяють вихованню дисциплінованості, чесності, відповідальності, витримки.

Прибирається територія, готується до свята стадіон, місце змагань прикрашається пові­тряними кульками, плакатами, малюнками, що виконані дітьми власноруч.

Спортивний інвентар та прилади розміщу­ються таким чином, щоб під час змагань вони не заважали гравцям. Уболівальники не повинні знаходитись в зоні бігу, стрибків, їзди на велосипедах. На кожному виді зма­гань має бути двоє суддів із учнів старших класів і вчителів фізичної культури. Над столами на деревах розташований картон із назвою станції, а на столі знаходиться пояснювальна записка (пам'ятка для суд­дів), де чітко зазначено, як оцінювати учнів у кожному виді змагань, які помилки можуть траплятися та ін.

Свято проводиться на відкритому повітрі та складається з таких частин:

«Огляд пісні та строю»; «Шашковий турнір»; «Інтелектуальний турнір»; «Спортивні розваги, ігри, естафети».

До «Огляду пісні та строю» діти починають готуватись за 7— 10 днів до початку змагань зі старшокласниками після уроків і на уроках фізичної культури під керівництвом учителя.   

Пісню розучують на уроках музики, емблему та девіз команди готують разом із класними керівниками на класній годині.                          З

Інвентар: 2 футбольні м'ячі; 20 кеглів; 3 об­ручі; каштани; 6 відер; канат; естафетні па­лички; 5 секундомірів; 2 велосипеди; дартс; 8 наборів шашок.

 

ХІД СВЯТА

 

Звучать фанфари. Учні кожного класу шику­ються в дві шеренги. Капітан розташовуєть­ся на правому фланзі.

Ведучий (учитель фізичної культури): «До­рогі наші учні, гості, батьки! Сьогодні ми зібрались на спортивне свято «Подорож до Спортландії», щоб позмагатись у силі, швид­кості, спритності, інтелекті, винахідливості. Я рада бачити вас усіх здоровими, веселими, готовими до фізичних випробувань».    .

Ми сьогодні тут зібрались                                        ^

На велике свято.

Будемо змагатись'дружно

І перемагати!

Ми сильні, ми сміливі

І слабких у нас нема.

В Спортландію веселу

Рушає дітвора.

В країну нашу попаде той,

Хто зі спортом дружить,

Хто любить гратись,

Любить сміх і вчитись не забуде.

Після рапорту капітанів команд і вступного слова голови журі, головний суддя озна­йомлює учасників змагань із порядком про­ведення свята і бажає їм успіхів та перемоги. До суддівства змагань крім учителів фізичної культури, педагога-організатора залучають­ся старшокласники, які готували учнів до «Огляду пісні та строю». Журі видає капі­танам команд маршрутний лист, у якому за хвилинами розписується все спортивне свято і визначаються станції, які повинен пройти клас, з якої станції починає, на якій  завершує.

Перелік станцій

1.    Дартс. Мішень закріплюється на дере­ві, від класу беруть участь троє учнів. Кожний учасник має п'ять спроб у ме­танні дротиків, не заступаючи стартової лінії. Переможець визначається за най­більшою кількістю набраних очок.              

2.    Обертання   обручів.   Від   класу  беруть  участь троє дівчаток. Три обручі необхідно прокрутити якнайдовше.  На виконання  вправи дається 1 хв. Якщо хоч   один із обручів падає, то час зупиняється.

3.    Каштаномети. У конкурсі від класу бе­руть участь троє учнів. За 1 хв необхідно влучити у відро якомога більшою кількістю каштанів із відстані 6 м. Каштани збираються заздалегідь у великі відра, а перекидаються у маленькі відерця з-під майонезу. Переможець визначається за найбільшою кількістю закинутих каш­танів.

4.    Жонглювання футбольним м'ячем. У кон­курсі беруть участь по троє хлопчиків від класу.   Кожний учасник протягом 1 хв набиває футбольний м'яч стопою. Не дозволяється торкатися м'ячем зем­лі або допомагати собі набивати стегном або іншою частиною тіла. Переможець визначається за найбільшою кількість підбивань.

5.    Усезнайки. У конкурсі беруть участь усі учні класу. За 1 хв учні повинні відгадати 4 загадки.  Перемагає команда, які за найкоротший час дасть правильні відпо­віді на всі загадки.

Загадки

На кущику, на ліщині

Живуть братчики в лушпинні.

 Щоб зернятка скуштувати,

Молоточок треба мати. (Горіх)

Стоїть скринька на столі.

Ой, цікаво дітворі:

               В неї голубий екран —

Цілий світ покаже нам. (Телевізор)

У смужках в неї вся спина,

У смужках навіть голова.

                І копитця також має,

                                   Та не кінь це — кожен знає. (Зебра)

Хоч зубів не має,

Та метал з'їдає.

В кого запитати,

 Як цю напасть звати? (Іржа)

 6. Велоестафета. У конкурсі беруть участь двоє хлопчиків від класу зі своїми вело­сипедами. За найменший час необхідно проїхати дистанцію 20 м, об'їжджаючи кеглі в одну сторону і повернутись назад. Перемагає той, хто не збив жодної кеглі та першим виконав завдання. За падіння  кеглі додається 0,5 с.

Схема дистанції

    Після роздачі маршрутних листів ведучий  оголошує перший  вид змагань — «Огляд пісні та строю», в якому беруть участь усі учні класу незалежно від медичної групи і кількості дітей у класі. Крім ходьби стро­йовим кроком під пісню в цьому конкурсі оцінюється форма команди, її назва, девіз та емблема, а також уміння капітана команди управляти класом.

Далі проводиться конкурс малюнків і плака­тів, що демонструються всім присутнім та передаються капітанами команд у журі для оці­нювання. Поки журі оцінює перші конкурси та підбиває підсумки, ведучий пропонує ви­ступи груп підтримки від класів-учасників змагань. Ці групи складаються з дівчат класу, які спеціально до свята підготували тан­цювальні  номери  з різними  предметами.

Після цього починаються спортивні змаган­ня та шашковий турнір, що тривають одно­часно. У шашковому турнірі беруть участь двоє учнів від класу (один хлопчик і одна дівчинка). Ігри відбуваються на восьми сто­лах одночасно. Дівчата і хлопці змагаються окремо між собою.

Під час спортивних змагань, у яких беруть участь двоє або троє дітей від класу, решта учнів під керівництвом класного керівника разом із батьками переходять від однієї «стан­ції» до іншої разом зі своїми учасниками.

Наприкінці змагань, коли учні пройшли всі «станції» по колу, проводиться заключна естафета 4x100 м. В естафеті змагаються по двоє хлопчиків і двоє дівчаток від класу. Ко­ло на стадіоні зазвичай завдовжки близько 200 м, тому діти біжать по половині кола з передачею естафетної палички у коридорі передачі завдовжки 8—10 м. Починають ес­тафету хлопчики, а завершують — дівчатка. Перемагає команда, яка завершила першою, але при цьому не порушувала правила пе­редачі естафетної палички, тобто діти не виходили зі своєї доріжки та не заважали решті учнів.

Завершуються змагання перетягуванням ка­нату. У цьому яскравому та емоційному виді змагань беруть участь по п'ятеро дівчаток і хлопчиків від кожного класу. Учасники шикуються у колону по одному. Першими та останніми є найсильніші учні класу, всі беруться обома руками за канат. Перший учень стоїть біля малої червоної позначки. Суддя утримує канат таким чином, щоб ве­лика червона позначка ділила канат навпіл і розташовувалася над кеглею, що поділяє майданчик навпіл. За сигналом суддя від­пускає канат і відходить убік. Перемагає команда, яка перетягнула канат на свій бік, про що свідчить велика червона позначка, що перебуває на половині одної з команд не менше ніж 15 с.   

Після завершення змагань капітани команд подають до журі маршрутні листки з резуль­татами, а учні за запрошенням ведучого ши­куються на заключний парад для підбиття підсумків спортивного свята. Звучить рит­мічна музика, поки судді підраховують ре­зультати і занотовують їх до зведеного прото­колу, виступають дівчата з групи підтримки.

Після підбиття підсумків і нагородження переможців, заключне слово надається го­ловному судді змагань.

Під маршову музику, пройшовши коло по­шани, учні разом із батьками та класними керівниками заходять до школи.

Категория: Олімпійський урок | Добавил: Vasiliy (11.09.2011)
Просмотров: 3998 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]